Tiger Woods als stijlicoon
Door de redactie

Hij is één van de bekendste golfers ter wereld, en volgens velen ook nog eens de beste: Tiger Woods. Maar heeft hij naast balgevoel ook gevoel voor mode?

Als Tiger Woods zijn carrière als professioneel golfer begint in 1996, is duidelijk dat zijn focus op de golfprestaties ligt en niet op zijn uiterlijk. Zijn shirts zijn vaak erg oversized en bevatten typische kleurrijke jaren negentig-prints.

‘Red shirt’

Direct in het eerste jaar van zijn carrière sluit de nog maar 19-jarige Tiger Woods een sponsorcontract van 40 miljoen dollar met Nike, maar dit heeft niet tot gevolg dat zijn looks met sprongen vooruit gaan. Wel is Woods hiermee in één klap de best betaalde Afro-Amerikaanse golfer in de historie van de golfsport.

In de loop der jaren wordt de pasvorm van de shirts van Woods beter en zien we hem steeds vaker in stijlvolle polo’s. Vooral de rode polo komt vaak voorbij: die draagt hij altijd op zondag, tijdens de finale van toernooien. Het levert de golfer zelfs de bijnaam ‘red shirt’ op.

Sponsorcontract

Nike verlengt het sponsorcontract met Woods regelmatig en we blijven hem veel zien in de kleding van het merk. De golfer kiest door de jaren heen vaker voor kleur en golfoutfits van hoogwaardige stoffen en met moderne designs.

Waar Woods op de baan steeds vaker de juiste kledingkeuzes weet te maken, gaat hem dat buiten de baan iets minder goed af. Een overhemd met een patroontje dat pijn doet aan de ogen, een veel te wijd wit pak of een veel te ruime spijkerbroek… Tiger draagt het allemaal. Woods kan wat dat betreft maar beter op de golfbaan blijven. Maar dat vindt hij vast geen enkel probleem.